Varainhankinta

Lahjoitukset

Keski-Suomen Parkinson –yhdistys ry:n toimintaa voit tukea esimerkiksi lahjoittamalla rahaa suoraan yhdistyksen tilille. Pienikin lahjoitus on tervetullut.
Tilille voi myös ohjata merkkipäivien tai hautajaisten kukkatervehdysrahat tai testamenttilahjoitukset.

Keski-Suomen Parkinson –yhdistyksen tilinumero on (alkaen 12.9.2019):

FI06 5290 0220 6727 43
käytäthän viitenumeroa
* dosetit/avaimenperät = 1009
* Parkinson ranneke = 1025
* Mainokset Topamiini = 1041
* adressit = 1070
* kirjat = 1083
* lahjoitukset = 2040

Adressit

Yhdistyksellä on myytävänä myös omia adresseja, joiden tuotolla tuetaan yhdistyksen toimintaa.
Adressin hinta on 12 euroa.

Lisätietoja:
Markku Terva-aho

tai

Sihteeri Ritva Roine, puh. 045 131 4171.
Kerro myös tuttavillesi!

Parkinson-tietoranneke

Parkinson-tietoranneke, naisten malli (koot 16 cm - 23 cm, sentin porrastuksella) ja miestenmalli (koot 18 cm - 23 cm, sentin porrastuksella)
Parkinson-tietoranneke

TIETORANNEKE (Parkinson)

Mikä
Kapea teräksinen ketju, jossa laatta tekstillä Parkinson. Sana kertoo sairauden, joka käyttäjällä on. Ranneke on kevyt ja kestävä, joten voi olla kädessä jopa suihkussa ja uidessa.

Miksi
Ranneke on helppo näyttää ruuhkaisissakin tilanteissa, ei tarvitse ottaa esille laukusta tai lompakosta eikä pidellä käsissä mitään ylimääräistä. Koska ranneke on tunnettu myös muualla maailmassa, sen avulla voi saada tarvitsemaansa apua monissa maissa.

Kokemuksia tietorannekkeen käytöstä
on päässyt jonojen ohi esim. lentoasemilla ja erilaisissa tapahtumissa
on saanut kuljetuksen sisäänpääsyjonojen ohi tapahtumapaikalle ja bussipysäkille
on saanut "täydestä" pysäköintihallista pysäköintipaikan, jonne päästettiin sisään uusia autoja vain hyvin perustellen

Keski-Suomen Parkinson-yhdistyksen kautta tilattava tietoranneke ei ole virallinen ranneke, mutta täyttää selkeästi tiedottamistehtävänsä. Eri tahot myyvät vastaavia sairauksista kertovia rannekkeita, esim. SPR:n SOS-rannekkeet, Epilepsialiiton  ja Diabetesliiton rannekkeet. Tavoitteena on tehdä myös Parkinson-tietoranneketta tunnetuksi.

Mistä
Tietoranneketta voi tilata Keski-Suomen Parkinson-yhdistyksen kautta (valmistaja Lumijo-koru) ja sen hinta on 22,50 euroa + postituskulut. Tietoranneketta on naisten ja miesten malli, joita on mahdollista tilata eri pituisina. Naisten mallissa on sentin välein kahdeksan eri pituutta, joista lyhin ranneke on 16 cm ja pisin 23 cm. Miesten mallissa vastaavasti on sentin välein kuusi eri pituutta, joista lyhin ranneke on 18 cm ja pisin 23 cm.

Miten
Tilaus sähköpostilla kari.asikainen@me.com  tai puhelimella 0404706002
Kerro rannekkeen malli ja pituus:
Naiset  ____ ja pituus _____cm
Miehet _____ ja pituus _____cm
Tilaajan nimi ____________________________

Huom! Tilaus ja maksu 15.3.2021 mennessä
Keski-Suomen Parkinson-yhdistyksen tilille FI06 5290 0220 6727 43 käyttäen viitettä  1025

Lisätietoja:
Kari Asikainen, p.0404706002
Kylänlahdentie 1as 10
40950 MUURAME

Dosetit ja avaimenperät

Osta pillerirasia ja/tai avaimenperä -  tuotto Parkinson-yhdistykselle

Paracord-narusta on askarreltu repullinen pillerirasioita ja avaimenperiä myytäväksi Parkinson-yhdistyksen tapahtumissa ja muissa riennoissa. Tuotto käytetään yhdistyksen hallituksen osoittamalla tavalla.

Pillerirasia on n. 5 cm pitkä ilma- ja vesitiivis alumiinikotelo, jonka avulla tabletit ja pillerit kulkevat kätevästi mukana ja pysyvät hyväkuntoisina paremmin kuin taskun tai laukun pohjalla. Kierrekorkissa on kuminen tiivisterengas.

Pillerirasian perä ja avaimenperä on solmittu n. metrin mittaisesta Paracordista. Paracordia on perinteisesti käytetty monipuolisesti retkeilyssä, ulkoilussa ja jopa laskuvarjoissa erinomaisen lujuutensa vuoksi. Nykyään sitä käytetään myös erilaisten rannekkeiden ja askarteluprojektien tekemiseen. Narun ydin on punottu seitsemästä säikeestä, joita ympäröi kudottu suojavaippa. Materiaali on nylonia.

Tuotteita voi ostaa suoraan Kari Asikaiselta (p. 040 4706002; s-posti kari.asikainen(at)me.com.) tai yhdistyksen ja Jyväskylän seudun kerhon tilaisuuksissa. Kuvassa näkyvien numerointien perusteella on helppo varata mieluisin väriyhdistelmä.

Avaimenperien (20 erilaista) värimallit ja hinta 2€/kappale. Dosettien värimallit (16 erilaista) ja hinta 5€/kappale.
Avaimenperien ja dosettien värimallit
Uusia dosetti malleja. Vasemmalta alkaen sininen (1), musta (2), violetti (3), kirkas (4), punainen (5), vihreä (6) ja keltainen (7). Dosetti on alumiini putkilo, jossa tiivisteellä varustettu kierre korkki ja korkkiin on punottu Paracord-narusta peruke ja perukkeeseen on kiinnitetty vastaavan värinen jousihaka. Dosettien myyntihinta on 5 € kappale.
Uusia dosetti malleja

Parkinson-aiheisia kirjoja

on myös myytyävänä. Kysy Markku Terva-aholta, p. 050 517 4868.
Hinnat:
- Jussi Kivimäki: Minä, Parkinson ja Toyota (koko 13,5 x 20 cm, 126 s.)
- Jussi Kivimäki: Mr Parkinson ja muita juttuja (koko 11 x 15 cm, 94 s.)
- Helena Laiho: Sairas vaimo (koko 15 x 21 cm, 179 s.)
- Keskisuomalaisten kirjailijoidenyhteisjulkaisu: murha Paviljongissa ja muita juttuja (koko 10,5 x 18 cm, 189 s.)

Tarjous!

Ota neljä, maksa kolme! 15 €/4 kpl.

Yksittäin 5 €/kpl.
Postikulut lisätään hintaan.
kysy lisää Markku Terva-aholta p. 050 517 4868.